آیا هلیکوپتر "RAH-۶۶" عملیات نظامی در سوریه انجام خواهد داد؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 93
نویسنده : علی

 


تجهیزات عملیاتی این بالگرد شامل سیستم دید در شب برای خلبان، سیستم های الکترونیکی شناسایی و رصد اهداف، سامانه های هدف یابی ، سیستم راداری و سامانه های فرماندهی اتصال به  "RAH-66" به هلیكوپتر های دیگر و مركز فرماندهی این پرنده را با شبكه ی ماشین های جنگی موجود در میدان های نبرد دیجیتالی یكپارچه می كند .  مقطع راداری هلیکوپتر بسیار پیشرفته و انعطاف پذیر بوده و می تواند به اهداف بسیار نزدیک شود.
 

سایت آرمای تکنولوژی (Army-Technology) درباره  هلیکوپتر "RAH-66" عنوان داشت:  "RAH-66" یک بالگرد تهاجمی بوده که ساخت شرکت "بوئینگ" و "سایکورسکی" است و اختصاصی برای ارتش ایالات متحده آمرکا ساخته شده است.
 
این سایت ادامه داد: طراحی و ساخت این بالگرد از سال 1996 آغاز شده و حدفاصل سال‌های 2000 تا 2006 تولید "ورژن‌های" پیشرفته‌تر و توسعه ‌یافته‌تر صورت گرفته است.

سایت آرمای تکنولوژی (Army-Technology) با اشاره به برخی انتقادات درباره "RAH-66" گزارش داد: براساس مصوبه اصلاحیه بودجه کنگره آمریکا قرار بر پایان دادن پروژه   "RAH-66"
بوده که ارتش برنامه‌هایی برای خرید 800 فروند هلیکوپتر از نوع مذکور را داشت.
 

این سایت  تاکید کرد:  وظیفه هلیکوپتر   "RAH-66"؛  "تشخیص و شناسایی اهداف"، "انتقال دیجیتالی اطلاعات" و "ایجاد شرایط بهینه"  برای حمله  "نیروهای سطحی" است.
 

آیا هلیکوپتر

 

آیا هلیکوپتر

 
 
 سایت آرمای تکنولوژی (Army-Technology)  یادآور شد: بدنه کامپوزیت هلیکوپتر مذکور توانایی مقابله با تیربارهای سنگین 23 میلی‌متری را دارد و همچنین این بالگرد به شلیک اسلحه 12.7 میلی‌متری نیز مقاوم است.
 

سایت  مذکور  عنوان  داشت: این هلیکوپتر می‌تواند انواع موشک‌های "سطح به سطح"  و "موشک‌های ضد تانک"  همچون "میسترال"، "تاو" و   "هلفایر"  را حمل و شلیک کند.

کارشناسان اعتقاد دارند که "RAH-66"  جایگزین بسیار خوبی برای هلیکوپترهای با سابقه همچون "آپاچی" بوده و می تواند از سال 2040 به بعد نقش مهمی را در ارتش ایالات متحده آمریکا ایفا کند .

بالگرد  "RAH-66"  اولین هلیکوپتر ساخته شده بر اساس تکنولوژی  "رادار گریز" است و این قابلیت سبب می شود که بالگرد بتواند خود را ۴۰% بیشتر به هدف نزدیک کند.
 

آیا هلیکوپتر

 

** بالگرد "RAH-66" چه تسلیحاتی را می تواند حمل کند؟

"توپ 20 میلیمتری"؛ "تسلیحات هوشمند ضد زره"   همچون  "موشك ضد تانك هلفایر(اتش جهنم)" و  موشك هوا به هوای "استینگر" از  تسلیحات  قابل  حمل توسط  "RAH-66" است.

برد این هلیكوپتر با مخازن سوخت داخلی بیش از 250 ناتیكال مایل و با مخازن سوخت خارجی كه در صورت لزوم روی "بالچه های جدا شونده" نصب می شوند به بیش از 1000 ناتیكال مایل افزایش می یابد.

"RAH-66"  یک بالگرد با خصوصیات تهاجمی و جاسوسی بوده که می‌تواند در محیط‌های آلوده به مواد شیمیایی نیز به عملیات خود ادامه دهد و وظایف محوله را به خوبی پیگیری کند.


**آیا هلیکوپتر "RAH-66" در سوریه عملیاتی می شود؟

ایالات متحده آمریکا در سال های اخیر اقدامات مهمی برای دخالت در سوریه انجام داده و بمباران های اخیر ائتلاف ضد داعش به رهبری ایالات متحده از جمله آن است. سوال اینجاست که آیا این بالگرد با توجه به قابلیت های تجسسی و عملیاتی که دارد در سوریه به پرواز درخواهد آمد؟ پاسخ این سوال در ماه های آینده بیشتر مشخص می شود.



:: برچسب‌ها: هلیکوپتر ،RAH-۶۶،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: