مراسم گرامیداشت شهید سپهبد قرنی برگزار شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مراسم گرامیداشت شهید سپهبد قرنی برگزار شد
نوشته شده در شنبه 4 ارديبهشت 1395
بازدید : 101
نویسنده : علی

 

  مراسم گرامیداشت سالگرد ترور شهید سپهبد قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش صبح امروز در مسجد امام خمینی(ره) ستاد مشترک آجا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور تعدادی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا  گفت: سپهبد قرنی به عنوان اولین شهید ترور در دوران انقلاب اسلامی، مهم ترین نقش را در 43 روز مدیریت خود در ستاد ارتش ایفا کرد.

وی در ادامه افزود: این شهید بزرگوار به خاطر روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی که داشت، مورد فشار رژیم پهلوی قرار گرفت و بخشی از زندگی خود را در زندان و شکنجه گذراند و در نهایت به عنوان افسر اخراجی از ارتش کنار گذاشته شد.

حجت الاسلام صفایی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی، ایشان به ریاست ستاد ارتش منصوب شد و در 43 روزی که از بحرانی ترین روزهای انقلاب بود در ارتش و در مقابله با ضد انقلاب نقش آفرینی کرد و در نهایت به آن چیزی که شایستگی و لیاقتش را داشت یعنی شهادت در راه خدا نائل شد.

وی اضافه کرد: شهید سپهبد قرنی یک الگوی واقعی می باشد که باید از او سرمشق گرفت چرا که در دوران ستم شاهی و آن فضای آلوده، عزت، شرف، دین و ایمان خود را حفظ کرد.

گفتنی است امیر سپهبد ولی الله قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در تاریخ سوم اردیبهشت 1358 توسط گروهک فرقان ترور و به شهادت رسید.




:: برچسب‌ها: قرنی، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: