لزوم ساخت اثری سینمایی از زندگی شهید سپهبد قرنی برای جلوگیری از تحریف تاریخ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 116
نویسنده : علی

 در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی رئیس سابق دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با یادآوری اینکه ترور شهید قرنی اولین ترور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: این شهید بزرگوار از 24 بهمن 1357 تا 6 فروردین ماه 1358 با حکم امام خمینی(ره) مسئولیت ستاد مشترک ارتش را به عهده گرفت که در مدت 42 روز مسئولیت حساس‌ترین دوران خدمتی خود را تجربه کرد.

وی ادامه داد: محمدرضا پهلوی قبل از رفتنش از ایران جمله‌ای گفت که در آن زمان قابل تأمل بود، وی در هنگام خروج از ایران عنوان کرد ایران پس از رفتن من تبدیل به ایرانستان خواهد شد و این جمله یعنی ایران توسط استکبار جهانی تجزیه خواهد شد.

رئیس سابق دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تشریح شرایط خاص ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: 5 روز پس از 19 بهمن و پیروزی انقلاب و در تاریخ 24 بهمن ماه  تیپ مهاباد سقوط می‌کند و خلع سلاح می‌شود؛ این بدان معناست که نمی‌توان همه گناه را بر گردن گروه فرقان انداخت و برنامه‌ریزی‌ها در خصوص تضعیف ارتش برنامه‌ریزی توسط شیطان بزرگ و هم پیمانان آن بوده است.

وی با یادآوری اینکه ایران پیش از انقلاب اسلامی یکی از متحدین اصلی رژیم صهیونیستی بود، افزود: اهمیت و برنامه‌ریزی دشمن برای جلوگیری از انقلاب اسلامی به دلیل تأمین منافع استکبار جهانی در منطقه بود و به همین دلیل برنامه‌ریزی برای تضعیف ارتش و تجزیه کشور از بیرون مرزها صورت می‌گرفت و در داخل نیز عده‌ای این اهداف را دنبال می‌کردند. در همین راستا علاوه بر کردستان، در گنبد کاووس چریک‌های فدایی خلق و خلق عرب در خوزستان نیز داعیه تجزیه طلبی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی افزود: شهید قرنی در سال 1342 به جرم ملاقات با مرحوم آیت الله میلانی در مشهد از ارتش اخراج شد و سه سال به زندان رفت و امام خمینی(ره) با توجه به روحیاتی که در سپهبد قرنی سراغ داشت که وی فردی معتقد به حفظ استقلال و آب و خاک میهن است و با وعده و تهدید منحرف نمی‌شود، این مسئولیت سنگین را به وی سپرد.

وی با بیان اینکه سپهبد قرنی در تاریخ 6 فروردین ماه سال 1358 مجبور به استعفا و خانه نشین شد، گفت: در استعفانامه شهید قرنی مشخص است که وی را مجبور به استعفا کردند. این در حالی است که او برای تجهیز و بازسازی ارتشی مقتدر و انقلابی مسئولیت قبول کرده بود، اما به او فرصت فعالیت داده نشد.

وی افزود: در یادداشت‌های شخصی شهید قرنی نوشته‌های شهید مطهری و تفسیر المیزان علامه مجلسی یافت می‌شود که نشان می‌دهد وی با مباحث دینی و انقلابی انس عمیقی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی با اشاره به اینکه سپهبد قرنی در 3 اردیبهشت ماه 1358 در ساعت 11:30 صبح مورد ترور قرار گرفت و راننده‌ای که سپهبد قرنی را تا بیمارستان حمل کرد اظهار می‌کند که آخرین جمله سپهبد قرنی این بود که "عاقبت آمریکا مرا کشت".

رئیس سابق دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ترور شهید سپهبد قرنی را یک ترور معمولی ندانست و گفت: باید بررسی کرد که چرا به سراغ ارتش آمدند و چرا قرنی را وادار به استعفا کردند.

وی پیشنهاد کرد که لازم است برای جلوگیری از تحریف تاریخ اثر سینمایی از زندگی شهید سپهبد قرنی به ویژه از دوران حساس مسئولیت 42 روزه‌اش در ستاد ارتش ساخته شود تا فداکاری‌ها و رشادت‌های ارتش در روزهای اول انقلاب در حفظ و حیات انقلاب اسلامی بر همگان مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی یادآور شد: بسیاری از افرادی که در آن زمان مسئولیت داشتند و در صحنه حاضر بودند فوت شده‌اند اما برخی از آنان در قید حیات هستند که می‌توان با ساخت چنین اثر سینمایی تاریخی شفاهی از رشادت‌های ارتش و آنچه که در آن روزهای سخت بر ارتش جمهوری اسلامی ایران گذشت، تهیه کرد.



:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
پاتوق رزمجویان در تاریخ : 1397/2/4/2 - - گفته است :
سلام
کار خودت بیستره رفیق.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: