ارتش دست از دست سپاه در نخواهد آورد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ارتش دست از دست سپاه در نخواهد آورد
نوشته شده در شنبه 1 ارديبهشت 1397
بازدید : 47
نویسنده : علی

 وی افزود: حضور من در این مراسم بیشتر یک حضور نمادین برای تاکید بر همدلی، انسجام و وحدت نیروهای مسلح است که به برکت فرمان حضرت آقا مبنی بر هم‌افزایی بیش از پیش قوت گرفته است.

فرمانده کل ارتش، تشکیل سپاه پاسداران را معجزه حضرت امام خمینی(ره) خواند و ادامه داد: ما از روز اول تا همین امروز شاهد، ناظر و شنونده قضاوت‌ها و مواضع ناصحیح و خصمانه در مورد سپاه بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود.

وی یادآور شد: آن چه خصمانه است، طبیعی است. دشمن باید دشمنی کند. هر چقدر دشمن از طرف مقابل ضربه بیشتری بخورد و بیشتر احساس خطر کند، دشمنی خود را بیشتر می‌کند.

امیر سرلشکر موسوی اضافه کرد: اما یک سری قضاوت‌های دیگر ناشی از این است که سپاه را با ارتش‌های معمول دنیا مقایسه می‌کنند که این نگاه سرآغاز اکثر اشتباهات است.

وی در ادامه گفت: امام بزرگوار ما چند کار سلبی، دفعی و یا جراحی انجام دادند که کارهای بسیار مهم و تاریخی هستند. سرنگونی خاندان منحوس پهلوی و پایان دادن به رژیم بی‌معنا و غلط سلطنتی، بیرون کردن بیگانگان و در راس آن آمریکای جنایتکار از این کشور و قطع رشته‌های وابستگی به اجانب در کشور از این دست بودند.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: امام خمینی(ره) تعدادی کار تاسیسی کردند و بنیان گذاشتند. کار تاسیسی بسیار مشکل است. تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران، یک بنیانگذاری فوق‌العاده است. بعد از آن تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از جمله اقدامات مهم تاسیس امام راحل(ره) بود.

 وی افزود: امروز سپاه با این قدرت و جایگاه جهانی، نشان دهنده عظمت آن مرد بزرگ و معمار کبیر است که نهالی را غرس کردند که شاخ و برگ آن بر جهان سر کشیده و هر روز ثمره مبارک جدیدی را به اذن خدا عرضه می‌کند و مصداق بارز شجره طیبه است.

سرلشکر موسوی با طرح این مساله که «علت تاسیس سپاه چه بود»، تصور اینکه عدم اعتماد به ارتش دلیل تاسیس سپاه بود را اشتباه برشمرد و یادآور شد: این مسیر برای طرح سوال درست نیست. امام(ره) ارتش را خوب می‌شناختند و بزرگترین مدافع حفظ ارتش و تقویت آن بودند. ایشان در همان پیام 29 فروردین سال 58 و تعیین روز ارتش هم اعتماد و اطمینان خود را به ارتش، به روشنی و صراحت نشان دادند.

وی تمرکز بر نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پاسخی به دلیل تشکیل این نهاد دانسته و افزود: سپاه یک ارتش دیگر نبوده و نیست. سپاه پاسداران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، چنان که از نامش بر می‌آید برای پاسداری از اصل انقلاب و دستاوردهای آن و پیشبرد آرمان‌های انقلاب تشکیل شده است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: تا کنون انقلاب‌های زیادی در دنیا به وقوع پیوسته است، اما کدامشان باقی است، آرمان‌های کدامشان پابرجاست و الهام‌بخشی در کدام یک از آن‌ها باقی مانده است؟ کدام انقلاب مانند انقلاب اسلامی زنده، پویا، شاداب و رو به جلو حرکت می‌کند؟

وی اضافه کرد: اغلب انقلاب‌های جهان مستهلک شده‌اند، استحاله شده و بعضا حتی از صفحات تاریخ هم محو شده‌اند. این جا است که معجزه بزرگ حضرت امام(ره) معنی پیدا می‌کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اینکه انقلاب مستهلک نشود، از نفس نیفتد و به دست نا اهلان و نامحرمان نیافتد، برای این که ارزش‌های انقلاب حفظ شده، زنده بماند و استحاله نشود و برای این که پیش‌روندگی و پیش‌برندگی به سوی آرمان‌های انقلاب قدرت و سرعت بگیرد، با تدبیر الهی آن بزرگ مرد تاریخ شکل گرفت.

سرلشکر موسوی با تاکید بر این که «بزرگ پاسدار این انقلاب، ولی فقیه و مقام معظم رهبری است»، تصریح کرد: با این حال سازمانی که به طور خاص این مسئولیت‌های خطیر را بر عهده دارد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که در اوایل کار انقلاب اسلامی بیشتر از بعد نظامی تهدید می‌شد، یادآور شد: سپاه در این زمان وارد کار شد که نقطه عطف عمل آن در 8 سال جنگ تحمیلی و حضور تعیین کننده سپاه در دفاع مقدس دوشادوش ارتش و سایرین است.

وی ادامه داد: بعد از جنگ، این برجستگی کار سپاه در دفاع مقدس باز هم برخی را دچار اشتباه محاسباتی کرد. یعنی دوباره تصور و بیان کردند که ما دو ارتش داریم. تصور کردند که کار سپاه هم کاری مانند ارتش است و اصطلاحا موازی‌کاری است و دوباره حرف‌ها و استدلال‌های اشتباه شروع شد، از جمله این که این دو را در یکدیگر ادغام کنیم.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: در اینجا تدبیر رهبر معظم انقلاب به کار آمد. تدبیری که هم‌سنگ تدبیر حضرت امام(ره) درباره تاسیس سپاه و حتی شاید پیچیده‌تر از آن بود. در زمان تاسیس سپاه بسیاری به ارتش اعتماد و اطمینان نداشتند و تشکیل یک سازمان مسلح انقلابی برای دفاع از کشور قابل قبول‌تر و قابل توجیه‌تر بود. اما ارتش وفاداری و قدرت خود را در جنگ تحمیلی ثابت کرد، 48 هزار شهید داد و هیچ کجا کوتاه نیامد. در نتیجه حالا ایجاد شبهه راحت‌تر و پذیرفتنی‌تر شده بود و می‌گفتند وقتی ارتشی با این قدرت و وفاداری هست، چرا باید دو ارتش داشته باشیم و حرف از ادغام این دو می‌زدند.  در این زمان حضرت آقا وارد شدند و فرمودند که اگر ما امروز ارتش و سپاه نداشتیم باید آن را ایجاد می‌کردیم و هر کس حرف از ادغام بزند منافق است و این چنین جلوی همه توطئه‌ها و اشتباهات گرفته شد.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران در اوایل کار بیشتر نظامی بود، کم کم ابعاد دیگر هم نمایان شد، انقلاب اسلامی با یک تهدید ترکیبی مواجه شده، طبیعی است که دفاع هم در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فناوری و غیره باید همه جانبه باشد.

وی با تاکید بر این که این دفاع جدید دیگر نمی‌تواند و نباید محدود به مرزهای جغرافیایی باشد، افزود: اول این که بسیاری از تهدیدها مرز نمی‌شناسد. دوم این که در مقابل همان تهدیدهایی هم که ظاهرا دارای مرز است،  نمی‌توان نشست تا دشمن به پشت در خانه ما بیاید و بعد با او بجنگیم؛ بلکه برای تحقق آرمان‌های انقلاب و عقب نیفتادن آن‌ها باید به طرف آنها حرکت کرد و از کار انفعالی پرهیز کرد.

سرلشکر موسوی با اشاره به این که انقلاب ما ویژگی‌هایی دارد که بدون آن‌ها دیگر انقلاب اسلامی معنی ندارد، یادآور شد: ضد نظام سلطه، ضد رژیم صهیونیستی بودن، دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم از جمله اصول این انقلاب است و از آن جداشدنی نیست.

وی ادامه داد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار برای رژیم صهیونیستی حریم امن و ادامه حیات ایجاد می‌کند و ما نباید بگذاریم این اتفاق بیافتد، این حریم ایجاد شده و حتی یک روز به عمر نحس این رژیم نامشروع اضافه شود. سقف ٢٥ سال برای نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است، اما بدین معنی نیست که باید بنشینیم تا این 25 سال به سر آید بلکه باید به سمت آن حرکت کنیم. این موضوع نیز جزو ماموریت‌های سپاه پاسداران است.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: انقلابی که بگوید من با مظلوم و ظالم کاری ندارم، اصلا انقلاب اسلامی نیست.  این استهلاک و استحاله است. سپاه متولی پاسداری از این ویژگی ها است. اگر قرار باشد هجمه دشمن از یک طرف و وادادگی عده دیگری سبب شود تن‌آسایی و عافیت ‌طلبی فرهنگ عمومی شود یا دشمن با حربه‌های اقتصادی به شور و نشاط انقلابی ضربه بزند، معنای اضمحلال و استهلاک دارد. سپاه و بسیج وظیفه‌اش جلوگیری از این اضمحلال، استهلاک، پس‌رفت و ارتجاع است.

وی در پایان با بیان اینکه وظیفه سپاه و بسیج نگه داشتن مردم در صحنه انقلاب و عرصه دفاع از آرمان‌های انقلاب است، تاکید کرد: این معجزه بزرگ حضرت امام(ره) است و اگر سپاه نبود، کشور و انقلاب هم نبود و یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران بر این پیمان خود استوار است که دست از دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخواهد آورد تا نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار فرو ریزد و عمر منحوس رژیم صهیونیستی هر چه سریع‌تر به سر آید.

 



:: برچسب‌ها: آجا , دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: