باید فرهنگ شیعی و فاطمی را به زنان و دخترانمان بازگردانیم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 13
نویسنده : علی

 وی تصریح کرد: اگر بخواهیم زندگیمان به رنگ زندگی اهل بیت(ع) باشد، باید پیش از هر چیز بدانیم سبک زندگی آن‌ها چگونه و اصول حاکم بر زندگی آن‌ها چه بوده است. در صورتی که همان سبک و اصول را در زندگیمان پیاده کنیم، زندگیمان به رنگ زندگی اهل بیت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در ارتش یادآور شد: فلسفه نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز مادر و زن برای همین بوده است که مادران و دختران ما سبک زندگی‌شان را با سبک زندگی ایشان هماهنگ کنند. نامگذاری این روز برای بانوان، بالاترین حرمت و احترامی است که نظام جمهوری اسلامی ایران برای آنان قائل شده است. نظام ما با این کار خواسته این پیام را بدهد که بانوان کشور ما پیرو حضرت زهرا(س) هستند و این لیاقت و شایستگی را دارند که پا جای پای ایشان بگذارند.

وی تاکید کرد: هر کس زندگانی خود را با زندگی حضرت زهرا(س) همرنگ و همخوان کند، یقینا سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم خواهد زد. اگر خدای ناخواسته بانویی به هر دلیل از این الگوی آسمانی فاصله بگیرد، خواه ناخواه با چالش‌هایی در زندگی مواجه می‌شود که گاهی پشیمانی‌های غیرقابل جبران در پی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی ضمن برشمردن اصول حاکم بر زندگی اهل بیت(ع) به تبیین برخی از این اصول پرداخت و گفت: اصل اول در زندگانی ایشان توجه به معنویات و ارتباط با خداست. اهل بیت حتی لحظه‌ای بدون خدا نفس نکشیدند. دومین اصل نیز پرهیز از زندگی اشرافی است. اهل بیت ما در همه چیز ساده‌زیست بودند. زندگی اشرافی مهلک و نابودکننده کانون‌های خانوادگی است. هر کس به اشرافی‌گری روی آورد، در آغوش شیطان قرار گرفته است و از دنیا و آخرتش چیزی نمی‌ماند.

وی سومین اصل در زندگی اهل بیت(ع) را «رسیدگی به دیگران» خواند و افزود: همدردی با دیگران و شنیدن و رسیدگی به مشکلات آنان است. ما نباید فقط به فکر خود و خانواده و نزدیکانمان باشیم. اهل بیت ما به قدری به فکر رسیدگی دیگران بودند که همواره زندگیشان را خرج دیگران کرده و ایثار می‌کردند. ایثار یعنی دیگری را بر خود مقدم داشتن.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: اصل دیگر زندگی اهل بیت(ع) پرهیز از اسراف و به کارگیری قناعت بود. اسراف نکردن و قناعت کردن مختص فقیر نیست، چرا که اصلا فقیر چیزی ندارد که قناعت کند. اصل قناعت برای داراها است. آن که دارد باید قناعت کرده و اسراف نکند. فلسفه قناعت این نیست که فرد زراندوزی کند، بلکه برای این انجام می‌شود که فرد بتواند از سایر افتادگان دستگیری کند.

وی اصل دیگر مهم در زندگی اهل بیت(ع) را، «رعایت حیا و شرم برای زنان عفت و برای مردان غیرت» دانست و ادامه داد: مردان اهل بیت(ع) کانون غیرت و زنان اهل بیت(ع) کانون عفت بوده‌اند. این اصل همان گمشده‌ای است که امروز به دلیل ضعیف شدنش کانون‌های خانوادگی از هم می‌پاشد. در گذشته طلاق جزو قبیح‌ترین کارهایی بود که رخ می داد و امروز جشن طلاق می‌گیرند. چرا این گونه شده است؟ زیرا همین اصل را فراموش کرده‌ایم. خروجی رعایت نکردن این اصل میان زنان و مردان، از هم پاشیدن بنیان خانواده و به جای ماندن تبعاتی همچون فرزندان طلاق است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی ظلم‌ناپذیری را اصل دیگر زندگی اهل بیت(ع) دانست و اضافه کرد: ظلم‌ناپذیری به این معنی است که نه به کسی ظلم کن و نه ظلم کسی را بپذیر. جرم و تقصیر ظلم‌پذیر به اندازه ظلم‌کننده است. مقصر اصلی این که بسیاری از مسلمین این روزها زیر سایه ظلم زندگی می‌کنند، خودشان هستند، زیرا با ظالم برخورد نمی‌کنند. در قاموس اهل بیت کوچکترین جایگاهی برای کنار آمدن با ظالم وجود نداشت و این اصل مهمی است که اگر در کشوری رعایت شود، عزیز و اگر رعایت نشود، ذلیل خواهد بود. عزت ملی امروز ما ریشه در ظلم‌ستیزی و ظلم‌ناپذیری دارد.

وی با اشاره به این که اصول دیگری نیز در زندگی اهل بیت(ع) وجود دارد، به تطبیق این اصول با زندگی حضرت فاطمه(س) پرداخت و گفت: در حالات ایشان از امام حسن(ع) نقل شده است که مادرم شب جمعه به نماز می‌ایستاد و تا هنگام صبح عبادت می‌کرد و می‌شنیدم که برای همه مومنین و مومنات دعا می‌کرد و آن‌ها را نام می‌برد.

وی در ادامه گفت: در این روایت امام حسن(ع) می‌فرمایند ایشان برای خودشان دعا نمی‌کردند. هنگامی که از مادرشان در این باره سوال کردند، حضرت فاطمه(س) فرمودند: اول دیگران، بعد خودم. ما اغلب بر خلاف این اصل عمل می‌کنیم. این را از کجا می‌فهمیم؟ از رانت‌خواری‌ها. رانت‌خواری از نداشتن تفکر اهل بیتی سرچشمه می‌گیرد، وگرنه مگر می‌شود انسان مسلمان باشد و همواره تنها به فکر خود باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان این که «ما از اصول زندگی اهل بیت(ع) فاصله داریم»، اضافه کرد: گفته شده است عبادت حضرت فاطمه(س) آن قدر طولانی بود که پاهای ایشان ورم می‌کرد. ایشان فرموده‌اند که من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم؛ قرائت قرآن، نگاه به چهره پیامبر(ص) و انفاق در راه خدا.

وی با یادآوری این که «غیرت برای مردان و عفت برای زنان» یکی از اصول زندگی اهل بیت(ع) است، در این باره نیز گفت: گوهر زن عفت اوست. محافظ عفت زن در ظاهر حجاب و در باطن پاکدامنی است. اگر زن بخواهد عفت خود را حفظ کند، مقدماتی دارد و یکی از مقدمات این است که زن خود را از نامحرمان دور نگاه دارد و مرزها را حفظ کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این که «برخی زنان، مردانه عمل می‌کنند و زنانه می‌بازند» تصریح کرد: راحت بودن با مردان برای زنان، تبعات ناراحتی به دنبال دارد. برای زنان مردانه عمل کردن آغاز افتادن در دام شیطان است. زن باید زنانه و مرد باید مردانه عمل کند.

وی خطاب به زنان توصیه کرد: زن بودن خود را پاس بدارید و به آن افتخار کنید. ما باید فرهنگ شیعی و فاطمی را به زنان و دخترانمان بازگردانیم. دشمنان می‌خواهند هویت ما، عفت زن مسلمان را از ما بقاپند و باید جلوی آن را گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی در پایان اظهار امیدواری کرد که به برکت میلاد حضرت فاطمه(س)، در زندگی، رفتارها، اعمال و مدیریت خود نگاهی نو داشته باشیم و هویت و مسئولیت‌های خود را بازخوانی کنیم.



:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: