6هزار ساعت پرواز توسط بالگردها و بال ثابت‌های هوانیروز در عملیات بیت المقدس
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 33
نویسنده : علی

 وی افزود: هوانیروز در همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی، نقش بی بدیلی را در بحث پاکسازی و از بین بردن غائله‌های شمال‌غرب، جنوب‌غرب و سایر مناطقی که با مشکلات امنیتی مواجه شده بود، داشت.
امیر قربانی تصریح کرد: هوانیروز در راستای اجرای ماموریت‌های خود در مقابله با ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی، 43 نفر از بهترین نیروهای خود را در 2 ماه اول جنگ تقدیم انقلاب کرد و بعد از آن در 31 شهریور 59 و با آغاز رسمی جنگ نیز همواره در سخت‌ترین شرایط آماده پاسخگویی به دشمن بعثی تا بُن دندان مسلح بود.
 فرمانده هوانیروز ارتش بیان کرد: در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب، هوانیروز یکی از نیروهای کارآمد واکنش سریع بود که توانست به موقع جلوی یکان‌های زرهی رژیم بعث عراق را بگیرد و آن را زمین‌گیر کند.
 وی ادامه داد: هوانیروز در کنار دیگر رزمندگان، دست بلند نیروهای مسلح بود و توانست دشمن را تثبیت کند و اجازه پیشروی را از آنها بگیرد تا سازماندهی لازم برای مقابله با دشمن متجاوز شکل بگیرد و نیروهای مسلح آرایش نظامی لازم را پیدا کنند.
 امیر قربانی گفت: هوانیروز در پشتیبانی از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیروهای بسیجی و پاسدار همواره بعنوان یک برگ برنده حضور پیدا کرده و در کمترین زمان ممکن وارد عمل شده و دشمن را منکوب کرده است. هوانیروز در تمام عملیات‌ها نقش بی بدیلی داشت و می‌توان گفت هوانیروز نوک پیکان حملات نیروهای مسلح ما در جریان عملیات‌های دفاع مقدس بوده است.
 وی در تشریح نحوه عملکرد تیم‌های بالگردی هوانیروز عنوان کرد: هوانیروز در عملیات‌ها در مرحله نخست با استفاده از بالگردهای 206، به شناسایی مناطق درگیری اقدام کرده و سپس با اِشراف اطلاعاتی تیم‌های آتش سبک و سنگین خود را برای اجرای ماموریت‌های آفندی و پدافندی اعزام می‌کرد و نیروهای پیاده و رزمندگان ما بعد از اقدامات هوانیروز به سمت اهداف حرکت می‌کردند.
 امیر قربانی همچنین تصریح کرد: در تمامی عملیات‌های جنگ هشت ساله، ما شاهد حضور هوانیروز هستیم؛ چه عملیات‌هایی که قبل از آزادسازی خرمشهر انجام شد و چه عملیات‌هایی که بعد از آن انجام شد. هوانیروز همواره حضوری موثر داشت و پا در رکاب بوده و همانطور که شهید بزرگوار صیاد شیرازی گفت: هوانیروز همچون مشتی آهنین علیه دشمن در هر شرایط و وضعیتی بود. 
وی ادامه داد: عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود که 26 روز ادامه داشت و در سه مرحله پیاده سازی شد. هوانیروز در هر یک از مراحل این عملیات بعنوان یک نیروی واکنش سریع، یک دست بلند و مشت آهنین توانست ماموریت‌های خود را به نحو احسن انجام دهد.
امیر قربانی خاطرنشان کرد: هوانیروز با 104 فروند بالگرد از انواع بالگردهای شناسایی، شکاری، تاکتیکی و ترابری و همچنین هواپیماهای بال ثابت خود در این عملیات حضور پیدا کرد و نزدیک به 6 هزار ساعت پرواز را در این عملیات انجام دادند. از دیگر ماموریت‌های هوانیروز در این عملیات هلی برن نیروها، اطلاعات و تخلیه و جا به جایی مجروحان بود.
فرمانده هوانیروز ارتش در پایان یادآور شد: هوانیروز چهار شهید خلبان و دو جانباز را در این عملیات تقدیم انقلاب اسلامی کرد.



:: برچسب‌ها: بیت المقدس ، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: