دریاچه «خندقلو» تنها دریاچه طبیعی استان زنجان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دریاچه «خندقلو» تنها دریاچه طبیعی استان زنجان
نوشته شده در سه شنبه 12 ارديبهشت 1396
بازدید : 39
نویسنده : علی

 استان زنجان محل گذر مسافران زیادی است؛ اما کمتر کسی در آن به‌مدت طولانی توقف می‌کند و از رد پای جن و پری در این استان باخبر است. شهرستان ماه نشان، جایی که افسانه های جن و پری بر دل کوه و دریاچه نشسته اند، در ۱۱۳ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد و شاید نامش کمتر به گوش مسافران این استان خورده باشد.

,عکس های دریاچه خندقلو,زنجان,دیدنی های زنجان

اطراف دریاچه خندقلو دارای آب و هوای نیمه خشک بوده و مساحت این منطقه 40 هکتار است

 

 دریاچه «پری» در دهستان «اوریاد» شهرستان ماهنشان و در 152 کیلومتری شهر زنجان و 45 کیلومتری شهر ماهنشان قرار دارد. دسترسی به دریاچه‌ی «پری» از جاده‌ی ماه‌نشان به روستای سهند سفلی و علیا، قاضی کندی، حسن‌آباد و پری امکان‌پذیر است. دریاچه در 2 کیلومتری شمال شرقی روستای پری واقع است.

نام دیگر این دریاچه «خندقلو» است و در حدود 500 مترمربع مساحت دارد و گستره ای شمالی- جنوبی دارد و با چشم‌اندازی بسیار زیبا در میان یک دشت وسیع گسترده شده است. طول دریاچه 1.2 کیلومتر و عرض آن 500 متر است. پوشش گیاهی اطراف دریاچه نیز مرتع است. بهترین زمان سفر به این منطقه اواخر بهار و اوایل تابستان است.

 ,عکس های دریاچه خندقلو,زنجان,دیدنی های زنجان

در حال حاضر دریاچه خندقلو تنها توسط گردشگران محلی و استانی مورد بازدید قرار می گیرد

 

  اطراف این دریاچه به دلیل وجود جاذبه های مهم گردشگری و پتانسیل های توسعه، قابلیت احداث مجموعه ای از تاسیسات گردشگری مانند ارائه خدمات اقامتی، پذیرایی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در یک مکان واحد را دارد.


دریاچه‌ی «پری» تا به حال چندان مورد توجه قرار نگرفته است، هرچند گفته شده است اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری زنجان طرحی برای ساخت سایتی تفریحی در کنار آن دارد؛ ولی تا آن زمان، حفظ این دریاچه برعهده‌ی مسافران و بازدیدکنندگانش است تا مانند نامش به افسانه تبدیل نشود.

 

 



:: برچسب‌ها: دریاچه «خندقلو» ، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: