؛بسیج، حرکتی برآمده از روح و حقیقت مکتب عاشق
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
؛بسیج، حرکتی برآمده از روح و حقیقت مکتب عاشق
نوشته شده در پنج شنبه 4 آذر 1395
بازدید : 107
نویسنده : علی


 
 
همزمان با پنجم آذر ماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر و در آن بسیج را، حرکتی برآمده از روح و حقیقت مکتب عاشورا برشمرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این بیانیه آمده است:
 امام خمینی (ره) در پنجم آذر ماه سال 1358 با فرمان تشکیل بسیج، شجره ای طیبه را در گلستان انقلاب اسلامی کاشتند و با رهنمود های نافذ و ارزشمند خود، این شجره را آبیاری نمودند که نتیجه آن ایجاد تفکری عمیق و مجموعه ای عظیم، متعهد، عاشق و بصیر نسبت به مسائل کشور و انقلاب بود.
در ادامه این بیانیه، ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تفکر بسیجی از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات کشور بوده است، افزوده: تفکر بسیجی یک اندیشه، منطق، منظومه فکرى، معرفت و منش می باشد که پایه این تفکّر، اعتقاد به مسئولیّت انسان بر مبنای دین مبین اسلام و مسئولیّت الهى است.
ارتش در ادامه بیانیه خود پایه اصلىِ حرکت بسیج را بصیرت، روشن‌بینى، شناخت زمان، آگاهی نسبت به اولویّت ها و شناخت دوست از دشمن دانسته و افزوده است: عنوان بسیجى، عنوانی فراگیر و الهام‌بخش حضور و حرکت است و جمهورى اسلامى ایران به برکت تفکّر و حرکت بسیجى تاکنون توانسته است از پیچ های بزرگی که در مقابل داشته به سلامت عبور کرده و شکست‌ناپذیر باشد.
هماهنگی هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا، از دیگر مواردی بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج به آن اشاره کرده و افزوده: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، با همه وجود و در اوج فداکاری و ایثار، برای اعتلای کلمه حق و نجات خلق به میدان آمدند و در تاریخ، بذر معرفت، بصیرت، اخلاص و موقع شناسی پاشیدند و این حقایق، زمینه ساز شکل گیری جریان فزاینده ای شد که از ظهر عاشورا تا امروز و تا همیشه تاریخ بشر، رو به گسترش بوده است و امروز بسیجیان ما گام در همان راه گذاشته و بصیرت و اخلاص را بعنوان الگوهای عاشورایی، فراروی خود قرار داده اند.
ارتش در پایان بیانیه خود با تبریک مجدد هفته بسیج به آحاد بسیجیان مخلص و ولایت مدار و گرامیداشت نام و یا شهدای این نهاد انقلابی، آورده است: امروز، این شجره طیبه بعنوان یک برکت و گنج بی‌انتها، به دست با کفایت مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) هر روز تنومندتر و شاداب تر شده و ابعاد گوناگون آن در دل جوانان مؤمن و دیگر قشرهاى ملت ایران، گسترده مى شود.
 



:: برچسب‌ها: بسیج،نداجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: