نخستین حضور نیروی دریایی در اقیانوس اطلس نشانگر خودکفایی و اقتدار است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 73
نویسنده : علی

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نخستین حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در آب‌های اقیانوس اطلس که در تاریخ ایران بی‌سابقه است را نشانگر خودکفایی و اقتدار این نیروی راهبردی عنوان کرد.

عباسعلی منصوری آرانی، نماینده سابق مردم کاشان و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نخستین حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس و آفریقای جنوبی و پیام‌های بین‌المللی این رخداد مهم گفت: مهم‌ترین پیام این رخداد مهم بین‌المللی این است که نیروی دریایی ما در اقیانوس‌ها می‌تواند سیر کند که این اتفاق، نیازمند یک توانمندی فوق‌العاده است و ما با دستیابی به این مهم، الحمدالله توانستیم به آن اهدافی که از نیروی دریایی راهبردی تعقیب می‌کردیم برسیم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: حضور ناوگروه 44 ارتش در دوربان آفریقای جنوبی، نشانگر این است که نیروی دریایی راهبردی ارتش نه‌تنها در خلیج‌فارس و دریای عمان بلکه در دوردست‌ترین نقاط دنیا هم توانایی حرکت و عرض‌اندام دارد.

این استاد دافوس در ادامه تصریح کرد: زمانی که یک ناوگروه حرکت می‌کند، مجموعه‌ای از ناوهای لجستیکی و پشتیبانی باید آن را همراهی بکنند و بتوانند در دریا سرویس‌های تعمیراتی و صیانت از مجموعه را بر عهده بگیرند و این اتفاق برای نخستین بار نشان داد که نیروی دریایی ارتش قادر است در اقیانوس‌ها، خودکفا و خوداتکا حرکت کند و این موضوع از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

گفتنی است، ناوگروه 44 نیروی دریایی شامل ناوشکن الوند و ناو لجستیک بوشهر توانستند قاره افریقا را دور بزنند و وارد اقیانوس اطلس شوند و در حال حاضر این دو ناوشکن در بندر دوربان در آفریقای جنوبی مستقر هستند.

ناوگروه‌های ارتش اگرچه از بدو آغاز مأموریت‌های طولانی‌مدت خود (از اردیبهشت سال 88) اکثراً به منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب (به‌منظور حراست از کشتی‌های ایرانی و خطوط مواصلاتی کشورمان در برابر دزدان دریایی) سفر می‌کنند، اما برخی از این ناوگروه‌ها (بخصوص ناوگروه‌های آموزشی) به مناطق مهم دیگری نظیر دریای مدیترانه، کانال سوئز، دریای سرخ، تنگه مالاگا، جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام نیز اعزام‌شده‌اند.

 




:: برچسب‌ها: نداجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: