اقتدار و سرافرازی امروز ما مرهون هشت سال دفاع مقدس است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 51
نویسنده : علی

 

سرتیپ ذاکری از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در چهارمین روز از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های  کشور در مصلای امام خمینی (ره) با حضور در غرفه ارتش به خبرنگار ما گفت:در طول هشت سال دفاع مقدس ما در تحریم اقتصادی وسیع و همه جانبه ای قرار داشتیم اما ثابت کردیم که این سلاحها و تجهیزات پیچیده و پیشرفته نیستند که پیروزی ها را به ارمغان می آورند.
 به گزارش روابط عمومی ارتش وی در ادامه افزود: بسیاری از مواقع هواپیماهای ما اجازه پرواز نداشتند چرا که آسمان در اختیار جنگنده های عراقی بود، دریایی از مین در مقابل رزمندگان ما قرار داشت، انواع و اقسام تیربارهای مکانیکی و الکترونیکی در برابر آنها بود. حتی در شرایطی توپخانه های دشمن این میادین مین را تحت پوشش قرار می داد. اما در نهایت پیروزی ها برای ما رقم می خورد.
او همچنین گفت: در دوران دفاع مقدس سلاح ها با فکر و اندیشه رزمندگان اسلام، به موقع و بجا بکار گرفته می شد. سلاحی که در دست یک انسان مؤمن، باانگیزه و معتقد به خدا باشد می تواند بر دهها نفر سلاح به دست بی ایمان پیروز شود و یکی از رمزهای اصلی موفقیت ما در جنگ تحمیلی همین اعتقاد و ایمان رزمندگان ما بود.
وی در پایان تاکید کرد: با وجود مدیریت شایسته و رهبری لایق و اندیشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در رأس نظام و امروز، امام خامنه ای عزیز، این تحریمها برای ما به فرصت تبدیل شد و این اعتماد و خودباوری را در ما به وجود آورد که این تحریم نه تنها مانع نیست بلکه پلی است برای پیشرفت. ما به این باور رسیدیم که خودمان نیازهای داخل را تأمین کنیم و در زمینه تولید تجهیزات نظامی و تسلیحاتی به هیچ کشوری وابستگی نداشته باشیم و روی پای خود بایستیم. اگر چه این تحریم ها به ما فشارهایی هم وارد کرد ولی این خود آغازگر جهشی بود که دانشمندان و جوانان ما توانستند با استفاده از ظرفیت های موجود کشور، نهضت قطعه سازی را آغاز کنند و امروز شاهد آن هستیم که هواپیما، تانک، توپ، موشک، ناوشکن و سایر ادوات نظامی را با دستان پرتوان متخصصان کشورمان تولید می کنیم و توانسته ایم بومی سازی تجهیزات نظامی را سرلوحه فعالیت های خود قرار  دهیم. این نتیجه همان تحریم هایی است که دشمن از سال 1358 آغاز کرد. آنها حتی فکرش را نمی کردند که ما روزی به دانش صلح آمیز هسته ای و حضور در فضا دست یابیم لذا می توان گفت اقتدار و سرافرازی امروز ما مرهون دفاع هشت سال دفاع مقدس  است.
 




:: برچسب‌ها: آجا،دفاع مقدس،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: