نقطه عطف نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس حفظ و حراست از چرخه اقتصاد کشور بود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 64
نویسنده : علی

 

امیر دریادار دوم بازنشسته علی اکبر اخگر که فرماندهی تعدادی از یکان های رزمی، اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس را برعهده داشته است در گفتگو با خبرنگار ارتش گفت: نقطه عطف نیروی دریایی در هشت سال جنگ تحمیلی، حفظ و حراست از چرخه اقتصادی کشور بود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار اخگر افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران درخشان دفاع مقدس بیش از 10 هزار فروند کشتی تجاری را از تنگه هرمز تا بندر ماهشهر در سلامت و امنیت کامل همراهی کرد. در همین مدت بیش از 300 میلیون تُن کالا بدون هیچگونه آسیبی جابجا شده و 150 عملیات رزمی جهت حفظ چرخه اقتصادی کشور در خلیج فارس و دریای عمان توسط دریادلان نیروی دریایی با موفقیت کامل انجام شد.

وی تصریح کرد: بسیاری از شهدای والامقام نیروی دریایی ارتش در عملیات هایی به فیض عظمای شهادت نایل شدند که با هدف حفظ ناوگان تجاری کشور انجام شد. از جمله شهید ناوبان شاهرودی که فرماندهی یکی از شناورهای رزمی نیروی دریایی را عهده دار بود و واحد شناورش درست در بین دو کشتی تجاری مورد اصابت موشک دشمن بعثی قرار گرفت و همراه با تعداد دیگری از همرزمانش در آذر ماه سال 1361 به شهادت رسیدند. بنابراین می توان گفت نیروی دریایی ضمن اینکه ماموریت های رزمی و دفاع از مرزهای آبی کشور را در دوران دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن به انجام رساند؛ با ایثار و فداکاری بسیار توانست از چرخه اقتصادی کشور نیز به خوبی حفاظت و حراست نماید.

دریادار اخگر در ادامه افزود: آنچه که امروز موجب شده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی مقتدر و قدرتمند در منطقه و جهان شناخته شود، ولایتمداری، بهره مندی از تجارب گذشته و حس خودباوری و خود اتکایی در این نیروی راهبردی است که توانسته است بر این اساس چه در آب های داخلی و چه در آب های آزاد و بین الملی از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با صلابت و اقتدار دفاع نماید. 

  وی همچنین در خصوص پنجم مهرماه، سالروز عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان و نقش نیروی دریایی ارتش در این عملیات گفت: نیروی دریایی ارتش با گردان تکاورش در کنار لشکر 77 نیروی زمینی در جاده آبادان-ماهشهر در این عملیات حماسه آفرینی کرد. همچنین اسکادران هواناوهای نیروی دریایی به همراه شناورهای این نیرو در جزیره آبادان و خور بهمنشیر در عملیات ثامن الائمه (ع) نقش موثری ایفا کردند.




:: برچسب‌ها: نداجا،خرمشهر،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: