پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رهبری: اگر از فضای مجازی غافل شویم....
نوشته شده در سه شنبه 15 تير 1395
بازدید : 85
نویسنده : علی



شبکه‌های اجتماعی مجازی در کنار ارائه‌ی بستر تعاملی جذاب برای مخاطبان به ویژه قشر جوان و نوجوان، علاوه بر تمام نقاط قوتی که می‌توانند برای زندگی امروزه‌ی بشر داشته باشند، دارای نقاط ضعفی نیز هستند. یکی از مهمترین نقاط ضعف شبکه‌های اجتماعی مجازی که هم‌اکنون برای جامعه‌ی ایمانی ما یک تهدید بزرگ نیز به حساب می‌آید، سست کردن پایه‌های ایمان مردم با رویکرد عادی‌سازی ناهنجاری‌ها است.

مقام معظم رهبری فرمودند: «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است». عمق استراتژیک این جمله راهبردی را فقط گوینده آن می داند، کسی که می گوید: «اگر می توانستم خودم مسئولیت این شورا ـ شورای عالی فضای مجازی ـ را به عهده می گرفتم».

با توجه به این اثرگذاری عظیم، یکی از مهمترین اولویت امروز کشور باید مبارزه با فساد در فضای مجازی باشد، چرا که دشمن از این طریق دارد اندیشه، اعتقادات و روح و روان بچه های ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

پدافند غیر عامل را باید در این عرصه نیز فعال کرد. چرا که زیر بنای اعتقادات ما را هدف قرار داده شده است، و باید از این تخریب گسترده و عظیم که بهمراه خود فساد اخلاقی و اعتقادی دارد، جلوگیری کنیم.

دشمن از راه اشاعه‌ی فرهنگ غلط ـ فرهنگ فساد و فحشا ـ سعی می‌کند جوان‏های ما را از ما بگیرد … کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می‌کند، یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگی» یک «غارت فرهنگی» و یک «قتل عام فرهنگی» است … امروز دشمن این کار را با ما می‌کند. چه کسی می‌تواند از این فضیلت‏ها دفاع کند؟ آن جوان مؤمنی که دل به دنیا نبسته، دل به منافع شخصی نبسته و می‌تواند بایستد و از فضیلت‏ها دفاع کند. کسی که خودش آلوده و گرفتار است که نمی‌تواند از فضیلت‏ها دفاع کند! این جوان بااخلاص می‌تواند دفاع کند. این جوان، از انقلاب، از اسلام، از فضایل و ارزش‏های اسلامی می‌تواند دفاع کند… (۱)

راه مبارزه این است که به صورت تخصصی و ضمن استفاده از کارشناسان خبره و کار بلد و با تولید برنامه و محتوای مناسب به این عرصه ورود پیدا کرد و اجازه نداد که دشمن بیش از این در این فضا جولان دهد.

یکی از ویژگی های مهم برنامه های تولیدی باید جذابیت باشد. باید این محتوای عظیم ـ اسلام و فرهنگ ملی ـ را با شیوه ای مناسب در فضای مجازی بکار برد تا مخاطب مجذوب آن شود.

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید هرکس در حد توانش گوشه ایی از کار را بگیرد و به جلو ببرد. در این بین جوانان هم با حضور برنامه ریزی شده می توانند نقش موثرتری از سایرین در این عرصه ایفا کنند.

در مقابل تهاجم، عناصر مؤمن خودی می‌توانند بایستند. عناصر مؤمن خودی را، هرجا که هستند، گرامی بدارید. حرف من این است. به عناصر خودی تکیه کنید. (۲)

وقتی یک جمعی به این نتیجه می‌رسد که درفضای مجازی یا واقعی اقداماتی را برای مقابله با فساد انجام دهد طبیعتا به دلیل شرایطی که با آن رو به رو شده، نشان دهنده فضای آلوده ای است که در این محیط وجود دارد و پیامد های بسیار منفی که برای شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور دارد.

راه اندازی جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی کمک موثری به نهادهای ذیربط در این زمینه است و بطور طبیعی این جبهه می تواند یک پشتیبان موثر برای این نهادها در این مبارزه سخت باشد تا در نهایت از این طریق نظارت همگانی بر جامعه و امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همه آحاد جامعه با سازماندهی بهتر صورت بگیرد که قطعا ً نتیجه بهتری هم خواهد داشت.

جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی باید امر به معروف و نهی از منکر را در این فضا ترویج دهد. ما در فضای مجازی نیز باید از امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم و هر گام مثبتی که می توانیم را باید در راستای سالم سازی فضای مجازی و مقابله با اشاعه دهندگان منکر انجام داد.



:: برچسب‌ها: رهبری،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: